6 februari 2019

Trainerpass och kallaste utomhuscyklingen jag någonsin gjort

Ja först uppstigning i ottan sedan ett trainerpass i Watopia, jag lät Zwift bestämma runda ingen förvald bana utan än hit än dit. Det vart drygt 3 mil på dryga 52 minuter hårt bitvis lättare mestadels snitteffekten hamnade på 236 watt(2,8 w/kg), hade ett avsnitt uppför där jag matade på bra 4:32 och 335 watt(3,9 w/kg) till exempel så ett varierat pass verkligen. Efter det frukost och ombyte till utomhus cyklingen. Nu valde jag att inte kolla utetempen innan jag startade och tur var väl det för nu var det gränsfall på att cykla utomhus trots mina suveräna kläder. Det var alltså -28 därhemma visar mina Garmin Edge 1000 och -31 framme vid sjukhuset. Hade jag vetat om temperaturen så vete fan om jag hojat till jobbet. Detta verkar vara kallaste dagen för nu blir det sakta varmare för att vara bara några minusgrader på söndag och rätt behagligt nästa vecka enligt SMHI.
Kallt som faan!
Fick ihop 1:07:52 till nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar