23 juli 2016

Harrsvängen Korpilombolo

Ja så har man då kört det sista riktigt långa hårda passet för Masters SM i Halmstad nästa lördag om en vecka alltså!
Det var Harrsvängen i Korpilombolo som fick bli mitt sista hårda träningspass, nu slår jag av och börjar taper perioden inför SM:et.
Inledningsvis högt tempo dom gradvis sjönk så efter 9 km så stack jag i en backe då det gick riktigt sakta. Sedan låg jag å körde tempo i dryga 20 minuter innan jag tappade ena flaskan när jag skulle trycka tillbaks den i stället!!! Klantskalle! Å givetvis insåg jag att jag inte skulle klara mig på en flaska alltså vände jag å sökte igen flaskdjäveln! Klungan kom givetvis ikapp mig, meen Per och Henrik väntade på mig och hjälpte mig tillbaks till klungan! Tack kamrater stort tack!!!

Solokörningen
Sedan gick det på i 36-37 km/h mest hela tiden tills farten drogs upp efter 55 km körda av de svart/röda/blå=Per, Henrik(djävulskt stark), Johan, Jan, Joel, Jonas och Johnny och så jag! Det kördes hårt gång på gång mest av Henrik och Johan men också Per var där å öste på. Jag hade som mål att gå med i varje stöt så långt det gick! Å i backarna efter narkenbron där Jan släppte var det på håret verkligen det kördes på stenhårt jag tappade några meter i slutet på stigningarna men kämpade mig tillbaks gång efter gång på slutet av stigningen tror jag det var så släppte även Jonas så då var vi sex stycken kvar i tätgruppen. Sedan sista milen in i mål var det mer passivt ingen som klarade att köra ifrån oss övriga så det vart spurt om det på sex man. Jag hade inte en chans i spurten givetvis utan rullade väldigt nöjd in som sexa i tätklungan att jag klarade av att hänga med ungtupparna hela vägen det var inte illa det!
1:a Henrik Blom
2:a Johan Nordlund
3:a Johnny Sundström
4:a Per Nilsson
5:a Joel Henriksson
6;a Jag då Mats Nilsson

Efter loppet bjöds vi på potatissallad, grillad lax, varm korv med bröd, kaffe med bulla, saft ja allt! Helt otroligt bra! Man går verkligen inte hungrig eller törstig från loppet! Å för hårdingarna så var även bastun varm efter loppet såg Jorma skynda in i bastun. Jag tyckte det räckte med den bastu som fanns ute i solen jag! ;-)


Kollade upp så här dagen efter lite bättre på gårdagens lopp! Det var knallhårt!
Så här såg till exempel tid i de olika effektzonerna,

Tid i effektzonerna 
Observera 54,7 % eller i tid räknat 1:16:57från threshold och upp till anaerobic capacity!
Det kan man verkligen kalla hård körning, ser också att jag gick över min uppmätta maxpuls också ska enligt tester vara 164(100%) BPM kan dock ha varit en tillfällig pulsspik som gav 167(101%) BPM också slutligen så presterade jag högsta uppmätta effekt jag någonsin gjort tidigare detta med mina Garmin Vector 2S pedaler som sa att jag toppade 1207 watt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar