17 december 2018

Måndagmorgon

Först 40 minuter trainer sedan ombyte av kläder och frukost innan jobbpendlingen på 3,6 km jättelångt alltså! ;-)
4 varv med stegrad belastning varav tredje varvet var det som gick på hårdast! Jag fick ihop 285 watt(3,4 w/kg) på det varvet.
Efter fikat så var det utomhuscykling i -8 grader till jobbet, fast det nu bara var -8 så kändes det kallt men så var jag frusen och trött. Kom i säng senare än det var tänkt igår så allt gick mycket långsammare idag men nu äre bara 5 arbetsdagar kvar innan jag sedan är ledig fram till den 2 januari 2019.

16 december 2018

Söndagspasset del 2


Så var jag färdig med helgens träning då, från i fredags till idag söndag har jag fått ihop hela 8:51:46 i träningstid! Räknar jag även in fredagens roddpass så blire 9:08:17
Mmm jag känner mig stark riktigt stark, det känns som jag kommit upp en nivå i min träning. Mängden känns helt ok faktiskt givetvis är jag till och från nedtränad som nu då en anings aning. Men nu kommer julen och då kommer jag inte att ha tid för så mycket som de gångna veckorna. Alltså blir det en till en och en halv vecka med lägre träningsdos från nästa vecka och fram till slutet av månaden. En helt naturlig återhämtningsvecka eller två. Jag kommer att ta dagarna som de kommer, första veckan kanske jag kan träna på hyfsat bra men fram emot helgen blir det korta pass. Å med det så stänger jag veckans träning då. Vi ses imorgon för nya utmaningar...
Månadsmålet nu

Söndagspasset del 1

Ja så var det avklarat! Jag startade strax efter 7 på söndagmorgon och målet var att få ihop 50 km, tiden var för mig inte speciellt viktig mer att cykla de 50 km:arna som nästan kan jämföras med utomhus framför allt på banor med lite mer höjdmeter och det har Richmond UCI-banan som har 142 hm. Jag körde den 2 varv innan jag avslutade med 3 varv på den kortare flat route 5,1 km. Nu var det ett rent återhämtningspass så målbilden rent effektmässigt var 2-2,5 w/kg i snitt jag hade exakt 200 watt vilket ger 2,4 w/kg alltså klart godkänt!

15 december 2018

Trippellördag!!!


Jupp! Så vare klart för dagen. Efter förmiddagspasset i NYC på 1:22 kom så pass nummer 2 i London där jag satte igång och cyklade Mazzes runda som mäter 27,72 km direkt ingen uppvärmning här inte. Den består inledningsvis av ett varv Greater Flat Forward för att på andra varvet gå upp mot Richmond Hill och ner till tunnelbanan över tower bridge och in mot start/mål bannern vidare till embarkment och därefter slutet på Classique banan och in i mål under bannern utmed the mall! Däretfter ett paceat varv Greater London Flat innan jag var i mål på 42 km. Mazzes runda som sagt hårt hårt hårt!
Höll jämn bra fart på det avslutningsvarvet och fick köra lite längre än varvet för att komma upp i de 42 km:ar jag ville ha.
Efter det avsluta Londonpasset och starta ett nytt nu i Watopiavärlden, Volcano Flat Forward!
Jag hade samma målbild distansmässigt 42 km lite drygt 3 varv räknade jag med att det nog skulle bli och det blev det. Men så hårt det var, för nu var både kropp å knopp ganska tomma på energi, så tomma att jag efter 1,5 av 3 varv fick ta till första hjälpen-kitet vid sidan av trainern nämligen en energidryck! Det är nästan äckligt va slut man tar när energin är slut! Jag stod nästa stilla med hojen innan jag fick i mig energidrycken vilken boost det blev, de är bra de där när man verkligen behöver dem. Som synes jag klarade av att få in mina 42 km även här och med det så var trippellördagens träning till ända, det vart totalt 3:32:15 och 127,96 km! Nu mat vila och relaxa...
Veckans total uppe i 15:49:40 och månadsmålet nu uppe i 37:03 58% av 64 timmar!

Morgonpasset

blev ett hyfsat bra pass i NYC! Jag valde att värma med att hoja Park + Sky Loop ett helt varv! Sedan var det dags för passets enda hårda segment nämligen ett varv Park Perimeter Loop Banner to Banner!

Jag körde varvet på 14:44 39,8 km/h 351 watt(4,1 w/kg) 134(82%) bpm och maxpulsen 149(91%) bpm! Fruktansvärt jobbigt sista 5 minuterna av varvet nog kändes det minsann!
Sedan körde jag ett avslutningsvarv Park + Sky Loop som nedrull så var drygt 1 timme och 22 minuter i hamn nästa pass om några timmar!