30 januari 2019

En timme på trainern

Sedan frukost ombyte och hoja till jobbet. Nu åter med min riktigta vinterjacka å det var tur att jag tog den för nu blåste det ännu mer än i går morse. Nu frös jag inte ett dugg trots vinden. Morgonpasset på trainer vart dryga 3 varv Watopia Volcano Flat, första varvet mer eller mindre uppvärmning på 20:09 240 watt(2,9 w/kg) andra varvet avverkade jag på 18:55 och 277 watt(3,3 w/kg) så då det tredje och sista varvet som gick på 19:02 och 272 watt(3,2 w/kg). Detta ger ett snitt på 19:22 i varvtid och 263 watt(3,13 w/kg)!
Efter det den blåsiga och lätt vingliga turen till jobbet gatorna inte plogade ännu vilket gjorde att det spårade rejält som kråkan i visan än hit än dit. Cykel- och gångvägarna var skrapade/plogade men det måste varit en nybörjare för det var dels spårigt från plogen och inte speciellt bra plogat kvar en del snö som gjorde det dels spårigt dels tungcyklat! Hoppas snubben blir bättre på att ploga.
Jag är nu uppe i 6:26:37 för veckan och 61:42 vilket är 96% av de planerade 64 timmarna för månaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar