31 januari 2019

Där satt den!

Tjoho!!!


Jag nådde precis mitt mål för månaden dvs 64 timmar!!! Återstår cyklingen hem från jobbet samt trainerpasset i eftermiddag så jag lär nå lite drygt 65 timmar! Efter trainerpasset frukost och ombyte till utomhuscyklingen till jobbet som vart hemsk! Det var så djävla kallt att jag nästan vände om... -27 grader sa Garmin cykeldatorn att jag hade som kallast å det tror jag verkligen på! Genom att det var vindar på 2-3 m/s var den riktiga temperaturen om man kollar på SMHI:s kyleffekt där de säger att vid en temperatur på -25 grader så är den verkliga tempen -32 jag hade alltså ännu kallare BRRRRR!!!! Det isade något så djävulskt kring låren samt att jag trots dubbla handskar frös om fingarna. Näää nu får kylan ge med sig tycker jag, kollade på SMHI och från och med söndag eller måndag blir det något varmare i alla fall.
 Morgonens totala träningstid vart 1:15:11! Veckan uppe i 9:00:26!

3 kommentarer:

  1. Bra jobbat mats 64 timmar är mycket på en månad. Själv tillbringat natten svettandes så lakanen var dyblöta, men känns bättre idag.

    SvaraRadera
  2. Tack Stephan! Jag känner med er, blev ju själv dunderförkyld på Mallis 2014 hann få 3 dagars cykling innan jag vart sängliggande på hotellrummet. Trist som faan!
    Tips om än lite sent, ta med er Coldzyme nästa gång och spraya innan ni går ombord på planet även under och efter flygningen så gör jag numera alltid när jag ska flyga. Coldzyme är en munspray som förhindrar förkylningsbacillen.

    SvaraRadera
  3. Bra idé, vet Vad det är. Mm Inte roligt bli sjuk när man åker bort.

    SvaraRadera