4 juli 2018

Kvällspass efter besöket på Seskarö

Jepp! Väl hemkommen så vart det ett timmespass i Zwift - Watopia. Jag valde att köra första varvet Hilly loop på max ouppvärmd 9 km på 13:29 därefter ett varv Volcano Flat Forward som återhämtning i moderat tempo. Å så på max igen för andra varvet på Hilly Loop! Å vilket varv det blev putsning av det nyss satta personliga rekordet med hela 30 sekunder!!! Jag gick alltså i mål på 12:59 42,3 km/h 385 watt(4,5 w/kg) 150(91%) bpm och 82 rpm i kadens!
Ett fruktansvärt hårt segment ja det gjorde så förbannat ont i kroppen så det fanns fan inte på kartan jag måste nog säga att de 13 minuterna var bland det värsta jag kroppsligen upplevt! Extremt hårt extremt jobbigt! I detta segment kommer det efter lite drygt en kilometer en stigning på 900 meter med snittlutning på 6 % som gör så fruktansvärt ont eftersom man tenderar att gå på rött för att tappa så lite tid som det bara går. Här kör jag också på person bästa med 5 sekunder det gamla rekordet var från 2016 så det var på tiden :-)



Nu körde jag klättringen på finfina 2:16 23,8 km/h 408 watt(4,8 w/kg) 143(87%) bpm och 85 rpm i kadens! Observera att jag gick på för mig rätt så hög kadens i både klättringen som hela varvet!
Nå efter det lugn nedvärmning på ett sista varv Volcano flat så var passet klart 124 i TSS säger att passet var extremt hårt!
Å med detta så var dagens och veckans träning så långt klar. Har fått ihop 7:27:23 och 259,86 km denna vecka! 12:55:16 på månadens totala antal träningstimmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar