5 juli 2018

Hårt Zwiftpass riktigt hårt!

Så pass hårt att jag kände det i hela kroppen även tiderna på vissa segment skvallrar om att det gick på hårt hela tiden. Jag valde idag att cykla Richmond banan och började med Hilly route ett varv som uppvärmning. Sedan vart det 4 varv Richmond 2015 UCI Worlds! Nytt pers på det första varvet in i mål på 23:27 41,7 km/h 363 watt(4,3 w/kg) 134(82%) bpm maxpuls på  149(91%) bpm och 67 rpm i kadens! Körde för övrigt hela det här varvet nere i tempobågen så det vart extra jobbigt kan man nog säga.



Under detta varv klättrade jag även uppför Libby Hill 630 m och 6% snittlutning  på ett nytt pers med vad som verkar vara en hel sekund! ;-)
Riktigt bra 1:37 23,5 km/h 425 watt(5,1 w/kg) 139(85%) bpm och 68 rpm i kadens!




Gick de resterande 3 varven så högt jag orkade gå!
Totalen för passet vart och TSS för passet 217! Men så var det också ett av de hårdaste pass jag kört på år och dag.
Veckan nu uppe i totalt 9:27:51
Månadsmålet definierade jag nyss till 60 timmar samma som förra månaden. Så här långt har jag kommit efter 5 dar!
 Dagens träning klar imorgon om vädret och benen vill så kanske ett halvdistanspass eller så 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar