26 april 2018

Morgonpass med en lite twist!

Mmm! Nu blev ni nyfikna va? ;-)
Twisten är att jag monterat min nyköpta Garmin Virb X på 29:ern för att dels testa och lära mig hantera den till dess den ska dokumentera mer roliga saker än träningen till och från jobbet. Ja sedan dels som en orsak av gårdagens händelse så tänkte jag eventuellt filma mina träningspass till och från jobbet. Ifall jag blir prejad fler gånger av bussar och dylikt! Men som jag tidigare sagt mest för att lära mig hantera kameran.
Passet vart ner till färjeläget och sedan åter upp till sjukhuset en nätt liten morgonrunda på 16,32 km den avklarades på 36:44.
På det 14 minuter i gymmet på jobbet med några basövningar för bål armar axlar å vaderna. Bänkpress, tåhäv, tricep- och bicepcurl, roddrag, ryggdrag och slutligen stående hantelsväng. Vänsterarmen, handleden blir bättre och bättre även så axeln positivt att det går framåt där. Å kylan fortsätter att hålla oss i sitt grep även om NSD varje dag i prognosen lovar att imorgon ja då ska det bli +/+ natt som dag. Å sedan kliver jag upp å konstaterar att näää så blev det ju inte utan det blev i vanlig ordning minus de sista 10 minuterna till jobbet. Men snart så struntar jag i det nu äre visst inte ens en månad kvar till man är på Mallorca Yees! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar