3 april 2018

Högkadenspass

Ja för mig är 86 rpm i snitt över en timme verkligen högkadensträning. Jag ligger vanligtvis 10-15 rpm lägre. Valde London Classique banan 5,44 km som jag fick cykla 6,5 varv för att komma upp i timmen som var planerat!

Ja  för er som är van vid hög kadens på passen äre väl inget märkvärdigt men för mig ter sig dessa pass hårdare än de flesta just för den höga kadensen. Pulsen 122(74%) bpm på passet är väl inget märkvärdigt men de där 85 rpm i snittkadens tar på mig rejält kan jag säga. Snabbaste varvet var det tredje där hade jag 8:44 255 watt(3,1 w/kg) 127(77%) bpm och 87 rpm i kadens!

Nu är vi inne i april månad som förra året var en katastrofmånad med 18:21 i total träningstid hela 17 dagar utan träning på grund av en kotkompression på tolfte ryggkotan som gjorde mig totalt oförmögen att röra mig ont som faan vad än jag gjorde. Det hoppas jag aldrig mer behöva uppleva... Så med det så borde det vara hur lätt som helst att få ihop denna månads träning... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar