15 mars 2018

Dag 4 av 5 i klättring!

Exakt samma bansträckning som igår dvs Epic KOM forward 9,4 km samt Radiomasten 1,09 km och Epic KOM reverse 6,2 km! Idag slet jag som ett djur framför allt sista 300 höjdmetrarna uppför Epic KOM reverse för nu börjar benen verkligen vara möra! Å trots det så lyckades jag höja snittet från 3,1 w/kg till 3,3 w/kg!!! Starkt som faan! Jag hade 3,2 på första klättringen, 3,6 på den andra och slutligen 3,1 på den sista jobbiga klättringen. Nu gäller det att vila fokusera och försöka hålla i sista klätterdagen som imorgon är så på med kompressionsbyxa/strumpa för snabbare återhämtning. TSS för dagen 107 och nu är veckan total vad det gäller höjdmetrar uppe i 4237 hm!

Slitna ben så det är nu det gäller att ta fram det sista för att hålla målbilden 3,0 w/kg över de 5000 höjdmetrarna jag kört efter 5 dagar! Så här ser snittet ut fram till idag, måndag 3,4 w/kg i snitt, tisdag 3,4 w/kg, onsdag 3,1 w/kg och torsdag 3,3 w/kg så fram till idag ligger w/kg på 3,3!

Blir lite spännande imorgon efter jobbet faktiskt ska till optikern klockan 16.00 för att testa endagslinser och förhoppningsvis går det vägen. I så fall kommer jag att börja med just det endagslinser när jag hojar. Finns dock ett aber att jag på grund av mitt synfel kanske inte kan ha linser eller att mina hyperkänsliga ögon inte fixar linser i ögat men jag ska nu prova detta koncept i alla fall. Det goda utav detta om det lyckas är följande att jag måste skaffa mig ett par cykelglasögon utan läslinser å så synd... Hehehehrm! Jepp så äre :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar