16 mars 2018

Femte och sista klätterpasset avklarat!

Men fy faan va jobbigt det var! Klarade dock av målbilden med bravur målet över de 5000 hm som skulle av klaras av var 3,0 w/kg i snitt! Jag fixade till slut 3,4 w/kg i snitteffekt! Men så tog jag i så det gjorde ont i hele kroppen på det femte och sista klätterpasset för veckan hade 3,4 w/kg på Epic KOM forward, 3,5 w/kg! på Radiomasten och 3,3 w/kg på Epic KOM reverse! Sjukt jobbigt men det gick minsann. Sista klättringen på 6,2 km var enormt jobbig för nu fick jag gå på så tungt det bara gick för att hålla uppe effekten. 116 i TSS och 6,82 % i decoupling talar om att jag låg klart över min nuvarande nivå konditionsmässigt.  Detta det femte klätterpasset var utan jämförelse det hårdaste av de fem jag kört! Har så fått ihop 5354 hm totalt.

Så klart över godkänt då! Jag levererade mer än jag hade trott mig för att klara av. Glädjande nog kan jag konstatera. Så med det avslutar jag klätterdelen denna vecka, imorgon någon platt och lätt runda helt klart! Måste släppa av på trycket nu återhämtning var ordet mina vader håller med de känns rätt ömma för tillfället.
Å se på fasen strax bara 70 dar kvar till Mallorca, så förbaskat skönt det ska bli så det finns fasen inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar