1 januari 2014

2014 års första pass

Ett trampintervallpass! Jag började med en lätt uppvärmning innan jag drog igång en sorts halv pyramid. Njae eller nått sånt, gick från 53/17 ner till 53/12 var femte minut. Dvs ökad belastning var femte minut detta tog 30 minuter. Väl framme på 12:an inledde jag de sk trampintervallerna, tuung belastning så lågt som 50-60 i kadens koncentrerad tramp med höger resp vänster ben i 15 varv vardera gånger 2. Vila 3 minuter å så på med nästa, körde 6 stycken i vanlig ordning. Ganska omgående efter dessa trampintervaller gick jag tillbaka i pyramiden från 53/12 upp till 53/17 var femte minut dvs 30 minuter men nu med motstånd på trainern, jobbigt jobbigt! Fick dock krångla med bakväxeln en aning idag igen... Fan! :-(


Men själva passet vart bra jobbiga intervaller, givetvis!
30:an snittade jag 309 watt (3,43 w/kg) 133(80%) i puls och 70RPM i kadens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar