29 december 2013

Veckans sista pass

Ja det var det sista på den lätta veckan nu kommer två tuunga veckor igen... Bara att tagga in igen då!
Körde detta pass på känn, struntade faktiskt i planeringen idag som sa easy ride för jag kände att jag ville liite mer än så. Tyckte dessutom jag kunde få göra det ;-)
Men det blev inget slapparpass om ni trodde det inte. Nä jag drog till med två kortare hårdkörningar, den första 7 min, 356 watt(4,02 w/kg), 148(89%) BPM och 110 RPM i kadens. Den andra 6,5 min, 356 watt(4,02 w/kg), 152(92%) BPM och 110 RPM i kadens.
Sen resten som det kändes bara. Totalen blev:
1h45min, 292 watt(3,12 w/kg), 132(80%) BPM och 102 RPM i kadens!



Veckototalen: 7:28:59, 7 träningspass varav 2 styrke och 5 trainer.
Nä så jag är nöjd framför allt i och med gårdagens nya pers :)



PS Har precis fått liite (läs mycket) vägledning till cykling på mallis... Satt nästa 2 timmar i skolbänken och magistern lärde mig massor med bland annat körningar som ska avverkas. Faan kan det inte bli april nuu! ;-)
Som sagt fick med mig massor med inspiration och motivation till de fyra månaders träning som återstår innan the big event för mig! Så att, jag gissar att det kommer att bara susa till så är vi där liksom :-) DS



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar