30 december 2013

Veckans första

Ja å dagens enda pass. Styrketräning lite drygt en timme tog det med alla övningar inkl upp- och ned värmningen. Jag åkte till jobbets gym å körde där för att kunna köra igenom alla övningar ordentligt. Det blev så också ett riktigt bra träningspass helt enkelt!


Jag roade mig med att köra med Forerunnern under träningen så här ser ett pass på 1h15min ut med 10 minuters uppvärmning på spinningcykel samt 14 minuters nedvärmning på samma spinningcykel resten är styrketräning. Man ser att pulsen är mycket jämnare när man sitter på cykeln naturligtvis medans den hoppar upp och ner under själva styrketräningen men där har man ju pauser mellan seten så det faller sig naturligt.
116(70%) i snittpuls och 151(91%) i maxpuls man kan alltså få puls av styrke också :-)
Tror för övrigt det är stepup som ger 151 i maxpuls. Den övningen är hmm vidrigt jobbig alltså.

2 kommentarer:

  1. Spurtarmen Mazze :-)
    Själv känner jag mig stor och stark som ett pappersark med bröst och bringa som en kornflakesflinga.
    Men dagens 1*30 min satte nya rekord, mitt eget rekord alltså

    SvaraRadera
  2. Jajemen spurtarmen också Stefan! :-)
    Rekord är bra även personliga de är ett bevis på att man
    blir starkare bättre :-)
    Så grattis!

    SvaraRadera