19 juli 2023

Roddmaskin som uppvärmning inför andra cykelpasset!

Roddmaskinen sparade inte mitt andra pass för dagen av någon anledning trots att jag tyckte att jag tryckte för att spara. Som tur var hade jag passet i smartwatchen också. 2400 meter på 10:05 2:06.0 tempo! 117bpm 175Watt och 151Kcal! Gick på rejält hårt i och med den något kortare distansen, uppvärmning inför cykelpasset!
Sedan var det tänkt att jag skulle kliva på trainerhojen men nu blev det inte så. Det var uppehåll ute och soligt 22 grader varmt! Så även om det var svarta moln runtom mig så chansade jag och for upp till Norra med landsvägshojen för några intervaller mellan Norra och Nordanträsk, det blev 4ggr varv runt 17km totalt! Snabbaste rundan överraskande nog motvindskörningen den sista från Nordanträsk tillbaks till Norra 1,83km som gick på 3:10 i 34,8 km/h 282Watt(3,3 w/kg)! Sen vare dags att hoja hem via gamla Bodenvägen å nu såg jag hur allt det svarta närmade sig snabbt. Men jag kom torrskodd hem och precis när jag kommit in i garaget med hojen så började det stänka. Nu snackar vi tur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar