20 maj 2023

Lördag med massor på agendan

Ja först var det att skjutsa frun in till hennes jobb på Bergviken därefter hem och sedan drog jag igång första roddpasset 2:15, 2:10 och 2:07! Det blev 3454m på 15:06.2 i 2:11.1 tempo!
På det hann jag med att cykla ett trainerpass 30,35km på 46min42sek! Med Maria-gruppen fram till 22,5km därifrån var det full gaz för egen del solokörde sista 7,82km på 11:50 i 39,7 km/h och 278Watt(3,23 w/kg) 135bpm 74rpm!
Efter det var det dags att skjutsa dottern till Kallax för hennes flyg hem till Stockholm. Hem igen och då var det dags att tvätta av bilen lite snabbt innan roddpass nr 2 ett kort ett! 
Nu dags för frukost eller närmare bestämt brunch för klockan hade hunnit bli 11.00 Gjorde i ordning landsvägscykeln och bilen för transport till fruns jobb där hon fick bilen och jag startade min cykeltur på cirka 30km hem lite olika vägar. Det vart följande vägval: Bergviken-Midskogs-Lulsundet-Ormberget parkeringen-Rondellen sinken-Björsbyn-Rutvik-Gammelstad-Storheden-Notviken-Storheden-Stadsön-Mariebergsvägen-Byn och hem blev något längre pass än planerat jag cyklade 45,3km i stället för 30km! Phuhu nu uppe i totalt 75,7km mot de planerade 100km:arna! Ett trainerpass efter middagen så är jag i fas igen och hoppas landa på 540km för veckan är just nu enligt Sporttracks Mobil uppe i 517,54km!

Sy ihop passet från Byn till Färjan och Norra samt Nordanträskvägen fram och åter sedan hem!
Avslutningsvis de sista 10 minuterna rodd, 
Därmed är dagens träning till ända med en dag kvar är jag uppe i följande,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar