21 april 2023

Kort hem från jobbet igår torsdag och flexledig idag fredag

Ja jag kände mig inte kry så jag valde att avsluta jobbet 11.30 och cykla direkt hem för att vila. Sedan bestämde jag mig för att ringa och boka en läkartid imorse och fick se en läkare klockan 15.00 som kunde meddela mig att mitt CRP var under 5 alltså, ingen bakteriell infektion kvar i kroppen utan virus. För att ge min kropp möjlighet att mota virusangreppet i min kropp fick jag kortison tabletter som jag ska ta en kortkur med 1 tablett dagligen i 5 dagar. Det ska boosta mitt försvar och få viruset som härjar i min hals och mina bihålor att ge med sig. Jag hoppas det blir så.
Om jag känner mig ok kommer jag att testa träna imorgon lördag synd bara att morgondagen inte blir lika kanon som det var idag med 30 grader varmt i solen på altanen.