15 augusti 2022

Måndagmorgons träning

Mmm! Jag bestämde mig för att ändra lite på mitt upplägg och bara köra roddmaskinen hemma innan frukosten och ombyte för pendlingen till sjukhuset. Alltså inget trainerpass på morgonen utan istället så länge det inte regnar eller är för kallt cykla ute morgon och efter lunch. Kör så tills vidare, kan vara så att jag ändrar mig redan i morgon men det kändes riktigt skönt att cykla ner till Storheden sedan upp förbi DHL och Kyrkbyn vidare gamla bodenvägen till sjukhuset och upp till Kvarnträskbacken och Bränslan innan jag svängde ner mot Sjukhuset igen. En nätt runda på 22,8km!

Men först rodden vågade mig på att ro 8004 meter på 33:58.5!


Å därefter cyklocross passet!

Med Favero effektpedaler ser jag att effekten blir runt 100 Watt högre än den beräknade som Strava ger när man inte har effektpedaler på hojen. Ett bra pass tangerat personbästa(tredje gången gillt) på Träskbergsvägen 21 sekunder, 170m 3,7% på 21 sekunder 131bpm och 506Watt(6,10 w/kg)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar