28 juni 2022

Så mycket bättre idag

Ja det är nog så att jag slarvade med vätsketillförsel i helgen som var när jag cyklade länge för från i förrgår till imorse så är jag helt återställd nu, det kändes bra imorse. Cyklade längre till jobbet eftersom vädret i detta nu är gudomligt!!! Som sagt 18° Celsius 06.15 på morgonen bara det! En lugn skön morgonrunda till jobbet något längre än vanligt!


På det efter lunchen pendlarpasset hem, nu ännu lite längre och ännu varmare! 21° Celsius lite mer vind men det gjorde absolut ingenting. Lite högre medelhastighet annars rätt lika fast bäst var känslan att få vara ute på en hoj i govädret och bara ta in allt och njuta!



Väl hemma en kopp kaffe  sedan laddade jag med en flaska vatten invid roddmaskinen och rodde i väldigt lugnt tempo de 8000 meter jag hade på schemat! Tog nästan 40 minuter men det gjorde inget hellre det än få vätskebrist i värmen i garaget! 2:27.0 tempo säger kanske inte så mycket men jag kan intyga att det var jobbigt i värmen. Jag pausade inledningsvis var tionde minut för vätskepåfyllning för att sista pausa var femte minut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar