29 maj 2022

Rodd på morgonen innan jag drog ut på ett 1 timmes pass på landsvägshojen!

 

Jag hade bestämt mig för att nå 7000 meter på rodden vilket det blev och det med rätt bra tempo 2:10.5! Det var bara de första fem minuterna som sticker ut där jag tog det relativt lugnt innan jag växlade upp tempot avsevärt de resterande 25 minuterna.


Två timmar senare drog jag igång entimmes cyklingen ute i grymt sommarväder ja nästan hela rundan. Solen gick i moln inne i Luleå där var det kallare men annars kanon! Jag valde att cykla ner till Storheden och över Gäddviksbron in till Bergnäset vidare genom stan och ut mot Notviken och in på nya cykelvägen till Storheden därifrån Storsandsvägen och Mariebergsvägen och hem! Väl hemma så hade jag klarat av 33 km/h i snitthastighet och producerat 256 Watt! Riktigt bra känsla i kroppen. Det enda tråkiga var att när jag slog av inne på gatan hemma så hörde jag ett ekerljud från bakhjulet vid kontroll visade det sig att det hade slagit sig rejält!?!? Hur och var, ingen aning. Cyklade vidare till Stefan som fick kontrollera hjulet och försökte rikta det men si det gick inte. Något hade hänt med det vilket gjorde att hur han än försökte justera det så slog fälgen antingen och den ena eller andra hållet... Något knas med hjulet var det, nu hade Stefan ett par helt nya hjul som var helt oanvända som följde med tempohojen när han köpte den så jag köpte dem av honom plus att jag hade en ny 11-delat kassett 11-28 och ny kedja på samtidigt! Nu känns det mycket bättre! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar