1 juni 2019

Cap de Formentor

Jag tyckte jag tog det väldigt lugnt ut till början av den 18 km långa klättringen upp till Cap de Formentor men tydligen så var det hyfsat bra tempo ändå eftersom jag körde segmentet Port de Pollenca to Formentor Lighthouse return 30 sekunder snabbare än tidigare bästa tid. Blev inledningsvis omkörd av två cyklister. Den andra kom jag ikapp ganska så snart efter bara 3-4 minuters klättring och tänkte att ja jag kör ju i mitt tempo så jag cyklar om honom då, sedan såg jag inte honom mer. Den första snubben på gul cykel och vitklädd kom jag ikapp på returen i klättringen tillbaks från fyren sedan såg jag inte honom mer. Sedan var det bara att mata på åter via Alcudia till Playa  de Muro igen så var jag vid hotellet. Ett pass på 2:37:50 67,81 km och 148 i TSS! Stravas Relative Effort säger 105 Tough!
Cap de Formentor cyklingen i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar