13 maj 2019

Men väl ett hårt pass efter jobbet då

Det vart fyra hårda varv runt Desert Flats ut till Watopia vid början av Zwift Alps tillbaka mot Downtown men höger in på Desert Flats innan bannern. Ett varv runt 16-17 km. Jag matade som sagt på i fyra varv, men ser nu att jag missade med kanske några hundra meter det fjärde och sista varvets sista bit i segmentet som heter Tick Tock(Zwift Insider Verified) tråkigt nog! Så jag fick bara varvtider på de tre första varven där det tredje och näst sista varvet var det hårdaste. Jag avverkade det på 25:09 40,3 km/h 293 watt(3,4 w/kg) 131(80%) bpm samt 68 rpm! Lågkadens pass ren benträning det här. Totalt så cyklade jag 1:42:28 snittade 285 watt(3,3 w/kg) 127(77%) bpm samt 68 rpm i snittkadens! Detta är också dagens och veckans total då så här långt!
Månadsutmaningen nu
Jag är som synes nere på rött nu så det kan bli svårt att nå de där planerade 55 timmarna! Har fått ihop 16:51 vilket är magra 31% med 18 dagar kvar att ropa hej på de 38 timmarna som kvarstår att få ihop cykelmässigt på 18 dagar ger ett snitt på 2,11 timmar per dag dvs 2 timmar och 6 minuter om dagen så är saken biff! Får väl se efter den sista maj vad det vart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar