9 maj 2019

Bra start på torsdagen i största allmänhet


Mmm! Vaknade fräsch utvilad och tog mig an första delen av dagens träning direkt, trainern och Watopia Desert Flat, tror jag gillar den banan mer än London Classique! Ja startade och la mig ganska omgående på en bra pace som jag höll i stort sett hela passet förutom under de sista fem minuterna av Fuego Flat Reverse där jag låg i 42,6 km/h 343 watt(4,0 w/kg) 137(84%) bpm och 90 rpm i kadens! Sedan valde jag att köra segmentet Flats out and back! Med bra tryck i benen, 24,56 km på 37 minuter exakt 39,8 km/h 285 Watt(3,3 w/kg) 122(74%) bpm samt 83 rpm.


Efter det ombyte frukost och iväg ändrade mig i sista stund och tog linjehojen istället för cx:n. Skön lite ovan känsla när man först sätter sig på Vengen den har ju en grym slope och man hamnar direkt i racemode när man drar igång.
Cyklade ner till Stadsön runt kyrkbyn åter via gamla Bodenvägen via Byn och Kläppen till sjukhuset. Det vart svettigt men skönt, det vart 12,33 km på 24:06!
Fick ihop totalt 1:05 denna morgon återstår resten av träningen hem från jobbet och då eventuellt ett trainerpass beror på hur länge jag kör ute.
Passet till jobbet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar