13 mars 2019

Onsdag morgon inleds med ett rehabpass

Som varade i exakt 60 minuter! Jag valde att köra som tidigare bara på cykeldator inget Zwift. Nu däremot så testade jag på att efter 27 minuter på 167 watt(2 w/kg) slänga in stora kakan fram och växla ner 2 steg på kassetten  bak och därmed cykla 30 minuter på 267 watt(3,1 w/kg)! Som ni ser så följer jag trots högre effektuttag fortfarande ortopedläkarens instruktioner med hög kadens allt för att påskynda läkning och om det finns brosk i vägen att det slipas till också det är även det en del av rehabträningen.

Å ser man på ingen smärta i knät under själva passet samt att knät nu fortfarande 3 timmar efter passet känns mycket bättre än tidigare dagar. Jag kan nästa gå utan hälta även om punktsmärtan med kniven in i knäts utsida fortfarande finns kvar där så är det ett steg i rätt riktning. Vad gör jag övrig tid då? Ja bland annat sitter jag så mycket som möjligt med benet utsträckt och knät i högläge lösandes korsord eller läser något på nätet där finns det ju en hel del att läsa på om man känner sig sugen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar