10 februari 2019

Distans/Uthållighet

Det vart långt tufft och trötta ben på slutet som det ska vara på ett uthållighetspass. Tillika fixade jag februari månads Gran Fondo i Zwift när jag inte kör långpass utomhus vart 10 mil! Å som synes inte alltför platt heller hela 590 hm avverkades dessutom. Valde att cykla första 1 timme och 10 minuter lite kors och tvärs bland annat avverkade Leith Hill. När jag kom åter till Buckingham så valde jag att köra Greater London Flat 5 varv total å med det så var jag uppe i 10 mil lite drygt då. Jobbigt som inledningsvis skrev riktigt jobbigt sista varvet kroppen tömd på energi men det gick jag kopplade in pannbenet så gick det också! :-)

Cyklade 100,39 km på 2:46:55 snittfart 36,1 km/h medeleffekten 252 watt(3,0 w/kg) puls 120(73%) bpm och snittkadensen 71 rpm 192 i TSS visar på ett stenhårt pass å det var det faktiskt. Å med det så har jag cyklat ihop drygt 16 timmar denna vecka!
Månadsmålet 21:47 38% av 58 timmar.





2 kommentarer: