16 februari 2019

Distanspass på cx:en

Ja så vart det! Jag cyklade ett distanspass som jag ser det på cx:en! Cyklade först ner till Stadsön vidare till Storheden och cykelvägen ut till Karlsvik i medvinden! Sista biten cykelväg upp till Karlsviksvägen var fruktansvärt dålig det studsade så det gjorde ont! Jag valde att cykla den biten tillbaka utefter gatan innan jag åter gick ner på cykelvägen när jag passerat det besvärliga underlaget. Upp till Storheden och vidare tillbaka mot Stadsön och Byn. Motvinden var enormt jobbig om än bra träning bitvis upp till 14 m/s! Fortsatte upp till sjukhuset innan jag vänder ner igen till Kläppen sen upp förbi Bränslan och Bodsvedjan innan så kom fram till Färjevägen där tog jag vänster ner till Färjeläget men SATAN så det stormade trots nedförsbacke fick man trampa för att inte stå still!
Upp från Färjeläget knappt jag behövde trampa flög fram upp till korsningen. Därifrån genom gamla Sunerbyn via gamla Bodenvägen innan jag passerade Kläppen igen och cyklade sista biten via cykelväg åter hem till Byn! Det vart 23:11:58 och 42,06 km det är jag väldigt nöjd med faktiskt.
Passet i Relive!
Noterbart är att min cx nu har gått 1834 km sedan premiärpasset den 8 oktober! Å dessutom går den bra blir bara bättre å bättre jag trivs på min gravelbike det är säkert!
 Som vädret nu ser ut så planerar jag att cykla något liknande imorgon söndag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar