21 januari 2019

Nu äre kallt riktigt kallt!

Ja jag hade -29 som kallast nu på morgonen till jobbet och för första gången så kände jag att inte ens superjackan orkade hålla emot kylan utan jag kände att det blev kallt utefter armarna och bröstet. Det var så djäkla kallt att Garmin Edge 1000 cykeldatorn stängde ner sig precis utanför entren till sjukhuset, försökte starta upp den när jag kommit in i värmen men inte då den stängde ner sig igen. Trodde den var körd men när jag kom in på jobbet och försökte så gick den snällt igång. Så där verkar gränsen gå för Garmin cykeldatorer bara så ni vet -29 inte bra! ;-)
Men så är det också exceptionellt kallt för tillfället får verkligen hoppas att kylan ger med sig nu för det varit kallt rätt så länge nu sedan den 15:e i alla fall om jag sett rätt i min blogg. SMHI rapporterar att det ska hålla i sig till torsdagen den 24 som det ser ut. Det skulle i så fall bli totalt 10 dagars kyla sedan blir det varmare och det innebär också att då kommer det snö givetvis.
Jag valde att vila kroppen nu på morgonen och inte köra något trainerpass har kört rätt hårt igår så det kändes som rätt beslut skönt att sova lite längre istället. Kör antingen ett trainerpass före eller efter maten det får jag se hur det blir när jag väl är hemma i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar