30 december 2018

Veckans tuffaste pass avklarat!

Mmm! Jag valde att avsluta detta års näst sista dag med ett uthållighetspass! Jag valde London och Classique banan som mäter 5,44 km varvet! Hade ett mål och det var att försöka klara att hålla 3 w/kg oavsett hur länge jag skulle cykla, ursprungsplanen var 2 timmar men som synes så blev det liite längre. Mestadels för att jag kände mig stark riktigt stark! Otroligt vad kroppen kan överraska en jag var inte beredd på detta trodde jag skulle få kämpa som ett djur de planerade 2 timmarna jag tänkt köra. Det var inte förrän runt 2:55 som det började kännas riktigt riktigt jobbigt. Sista 20 minuterna var det på ren vilja för då var all energi förbrukad ja  jag dricker bara vatten på min trainerpass, vanligtvis så även på detta till och med vattnet var slut runt 3 timmar körda. Som sagt viljepass på slutet jag till och med ökade till 265 watt sista 20 trots att jag var tom på energi. Men så är man vältränad minst sagt, det gick och jag var givetvis trött men ingen bonk i alla fall! TSS för passet vart 239 vilket bara det är en fingervisning om att det vart ett tufft pass minst sagt för övrigt så skrapade jag ihop 1229 i TSS för veckan som gick! Jag hade sällskap eller nästan i alla fall av en tysk  som la av efter 65 km ungefär sedan fortsatte jag själva de återstående 60 km:arna. Vi körde inte samma bana men vi sågs ibland vid varvningen vid Bannern. Han var enormt spurtsnabb och låg på 10 sekunder någonting som snabbast hade jag 12:47 på 200-hundringen vid varvningen djävlig snabbt 10 sekunder men så såg jag att han på dessa 200 metrarna låg på runt 13 w/kg!
Har några segment utmed körningen som jag tänkte redovisa,
Först 2 40 km:s TT som i sig inte är så speciella men i detta sammanhang med en så lång körning så.



Sedan var det ett segment om 20 varv
Veckan avklarad har cyklat 16:04:06 och 570,57 km!
Månadstotalen 70:49 111% av de planerade 64 timmarna.
Har fått ihop 432 km på Yule utmaningen 700 km tom den 6 januari 61,7% avklarat!

7 kommentarer:

  1. Starkt jobbat idag mats, mycket starkt.

    SvaraRadera
  2. Jag tackar Stephan! Det var ett pass med plus i kanten verkligen, starkare än jag någonsin varit förut! Känns verkligen inspirerande att ha en sån fin form! Träning massor med träning ligger bakom.

    SvaraRadera
  3. Mmm ja det finns inga genvägar bara mera träning.
    Ditt år i år är galet mycket träning.

    SvaraRadera
  4. Så är det Stephan verkligen! Träning träning träning...

    SvaraRadera
  5. Sant så. Lin plan är att vara i bra form redan till våren, inte som dom 2 senaste åren komma i form i september

    SvaraRadera
  6. Då är du på rätt väg kan jag säga håll i det över vintern bara så är du där.

    SvaraRadera
  7. Det är min plan. Känner mig väldigt motiverad.

    SvaraRadera