21 oktober 2018

Distanspass på trainer 100 km

Valde att hoja Volcano Flat Forward inklusive Volcano Circuit total vart ett helt varv med de bägge nere vid start och mål ungefär 15,5 km. Jag cyklade 6 varv och i mål var jag på  95km körda så de resterande 5 km:arna fick bli nedvärmning, målbilden för dagen var att få ihop 100 km och det fixade jag ju. Nu kan jag återigen börja redovisa effekt från mina träningspass på trainern för fram till idag så har de varit sjukt höga dvs felaktiga. Hittade en videosnutt på nätet igår där en cyklist visade hur man ganska enkelt kalibrerar om sin Elite Turbo Muin Smart B+! Jag testade göra som han beskrev och se på fan nu är mina watt mer mänskliga om man säger så, så att nu kan jag börja använda dem i min träning igen. :-)
Som sagt jag cyklade en vulkanbana som mätte 4,1 km en bit in i Volcano Flat-varvet denna bana gjorde jag lika många gånger som hela varv dvs 6 gånger. Av dessa 6 gånger så cyklade jag för fullt på det andra, fjärde, femte och sjätte varvet. Bästa  tid andra varvet 5:37/43,8 km/h/373 watt(4,4 w/kg)/135(82%) bpm maxpulsen på 143(87%) bpm!

Sista varvet efter snudd på 2 timmar och 20 minuters cykling så klarade jag av att prestera mitt näst bästa vulkanvarv men satan så jobbigt det vart, 5:39/43,6 km/h/371 watt(4,4 w/kg)/136(82%) bpm maxpuls 148(90%) bpm!
Fick en notering från Trainingpeaks om nytt FTP 316 watt inte 360 watt eller mer som jag fått innan jag lyckats kalibrera trainer. Så nu är jag på banan med nästa allt det enda som stör är att kadensen är uppåt väggarna fel men det struntar jag faktiskt i har jag effekt och puls rätt så får det räcka för min träning helt enkelt. Ska försöka spara ihop till en Elite Direto då djäklar. Jag har så här långt fått ihop följande på veckan

Månadsmålet nu uppe i
Om det blir något mer idag njaee tror inte det i alla fall känner mig rätt mör efter distanspasset tidigare idag det tar som på krafterna att mata på så pass i 2 timmar och 36 minuter. Weighted average power 286 watt, snittwatt 270 watt(3,2 w/kg) riktigt djävla bra alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar