21 oktober 2018

Dubbdäcken på!

Ja jag kollade SMHI:s prognos för nästa vecka å nu verkar det som att smekmånaden är över för nu blire kallare från och med tisdag och framöver. Så då kapitulerar jag och monterar på dubbdäcken så det inte blir någon omkullkörning på grund av ishalka ska dessutom cykla in dem med 40 mil innan snön så då var det väl på tiden att jag monterat på dem. Har ingen lust att börja plåstra om några asfalteksem inte. Nää det får bli som det blir med 240 dubb går det inte fort men säkert lär det bli :-)
Kollade för övrigt in skadorna på bakhjulet på hybriden innan jag lyfte in den i friggebodan och det var inte dubbdäcket som fransat upp sig utan det är fälgkanten som slitits sönder den måste ha varit rätt nersliten med andra ord men så har den 3661 registrerade km på sig också. Det är ju många många fler km under själva vinterveckorna då jag bara pendlar raka spåret till jobbet. December till mars i alla fall vilket blir cirka 80 dagar gånger de 7 km:arna det blir per dag på ett ungefär 560 km. Jag har vinterpendlat med hybriden i 3 år så det blir alltså 3x560 lika med 1680km. Sammanlagt har alltså min Merida Crossway gått 3661 + 1680 lika med 5341 km! Men strunt samma nytt bakhjul måste införskaffas till nästa sommar så det finns en brukshoj att tillgå :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar