14 oktober 2018

Solodistanspass utomhus med gravelbiken

Jag måste säga att det var rätt beslut att cykla med cx:en med stänkskärmar på för bitvis vare rejält blött faktiskt. Annars kanonväder förutom när jag var någonstans mitt mellan Gäddvik och Avan då gick solen i moln, huva så kallt det blev direkt men det var bara en kort stund resten av runda kanoners! Cyklade inledningsvis till Storheden och cykelvägen in via Notviken till Stan vidare ut mot Lulsundet och vidare upp till parkeringen på Ormberget. Där vänd ner via Björkskatan till Porsön ut mot Björsbyn passerade Rutvik på väg mot Gammelstad åter till Storheden över älven till Gäddvik nu upp mot Avan till Selet och därifrån 10 km på Mockträskvägen innan jag vänder åter till Selet. Perfekt tajming tillbaka till Avan för 14.30-färjan! Å så sista 8 km:arna hem till Byn så var min Strava October Gran Fondo avklarad. Jag cyklade dessutom dessa 102 km med gravelbiken och lyckades till min förvåning hålla dryga 28 km/h hade innan passet en förhoppning om cirka 25-26 km/h så detta var högst oväntat! Inte dåligt med tanke på att jag gjorde det solo dessutom. Körde med vatten i flaskorna ingen sportdryck men en bar käkade jag under passet räckte precis nu strax en lite tidig middag då :-)
Passet i Relive!
Veckan vart totalt
Å månadsmålet där ligger jag nu lite före målet
Tog några bilder på färjan över till Norra.




Till slut en filmsnutt från Mockträskvägen där jag var idag.



Ny vecka nya tag!

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat i det härliga vädret.

    SvaraRadera
  2. Tack Stephan! Ja det var kanonväder idag!

    SvaraRadera
  3. Undra om vi får någon liknande dag mer i år??? Får hoppas det.

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig har vi lite tur så kanske nästa helg också. Men då ser det mörkare ut och mer blött än idag faktiskt... Men har vi tur så.

    SvaraRadera