20 september 2018

Vilken morgon det vart!


Ja då menar jag både cykel- och vädermässigt! Trots en natts regnande med genomblöta vägar så vart rundan en kanonrunda! Jag startade hemifrån runt 05:40 och cyklade ner till Stadsön vidare upp till Kyrkbyn och gamla Bodenvägen tillbaks till Byn förbi hemmet och vidare mot Färjeläget, vändning där och åter gamla Bodenvägen upp till Sjukhuset!
En skön runda där jag matade på bra vissa delar bland annat från Kyrkan upp till järnvägsövergången efter gamla Bodenvägen runt 4 km i 30 km/h å sedan 5 km ända fram till färjeläget i 30 km/h. Tyvärr så har min Edge 1000 inte bra gps mottagning, å ja jag har provat alla inställningar som finns den tappar massor med segment när jag är ute å kör har jag märkt! Framför allt i våras nere på Mallis det var fan inte kul sedan så har det fortsatt så att jag har borta segment i stort sett på varje pass jag kör. Så det blir en ny Edge till nästa säsong den saken är säker. Detta innebar imorse att jag inte fick med segmentet Kyrkbyn-Järnvägen bland annat hade tappat hela 11 segment som Strava inte kan verifiera Grrr!
Men som sagt ett grymt skönt pass hela vägen till jobbet imorse ville faktiskt inte sluta hade kunnat fortsätta ett bra tag till, nu snackar vi syremättat i luften!
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar