18 augusti 2018

Vilken dag det vart va!

Målgång
© Béatrice Karjalainen
Sicken tur jag bestämde mig för att cykla det inofficiella dm:et i Älvsbyn idag vart så i och med att de inte fått tag i kommissarie till racet. Nu vart det en träningstävling istället utefter storsundsvägen en 1 km från Korsträsk. En stenhård tempobana med som jag räknade det i alla fall 5 riktigt jobbiga backar ut och 4 på tillbakavägen.  Uppvärmningen kändes väl sådär inte alltför lustfullt! Men se på fan! När väl tempot drog igång jag startade 11:11 så vart det något helt annat. Gick ut behärskat till vändet eftersom det var ena rejäla stigningar fram dit, 16:27 36,7 km/h 141(86%) bpm 289 watt(3,4 w/kg) och 80 rpm i kadens!
Dessutom en rätt jobbig motvind ut. Nu efter vände sida medvind och krafter kvar. Jag gick disciplinerat väldigt olikt mig och höll mig till planen hårt i backarna liite lugnare nedför ända fram till 17,5 km körda då gick jag på allt som fanns kvar i tanken! 13:42 43,8 km/h 147(90%) bpm 290 watt(3,4 w/kg) 80 rpm i kadens! Exakt samma siffror förutom högre puls och snitthastighet! Det beroende då dels på den ökade belastningen hem och medvinden såklart.
Allt det gav alltså 30:15 i mål vilket gav 39,8 km/h och sexa av totalt elva startande! Jag är grymt nöjd med loppet hade faktiskt kvar lite vid målgången hade alltså kunnat gått liite hårdare hem efter vändet men valde nu att följa min gameplan helt å hållet. Som sagt ett jättebra avslut på temposäsongen för i sommar. Har redan hängt upp hojen på vägen blir inget mer tempocyklande för mig... tror jag tralala! :-)
Osvuret är bäst!
Deltagande cyklister och starttiderna till vänster målgången i mitten och till höger sluttid samt placering totalt!
Viktor vart inofficiell dm mästare elit! Kent och Camilla mästare i mastersklass!
Grattis till alla som deltog ett roligt hårt och framför allt bra arrangerat lopp av Nybyns IK!!!
Tempolopppet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar