19 augusti 2018

Söndagspasset

Lite drygt 2 timmar vart det i ett stormigt väder mellan 6-14 m/s västligt vind som slog hit å dit! Endera hade jag medvind nästa sida mot för att kort därpå få rak motvind... Nu gjorde det inget eftersom det var ett rullpass bara så jag hade inga mål förutom att jag inledningsvis körde hårt på segmentet upp från Gäddviksbron till Karlsvikskorsningen ja jag vände vid bron och öste på upp till korsningen för att därefter vända ner igen å fortsätta passet. Det vart för övrigt nytt pers med hela 2 sekunder det gamla rekordet jag hade var från 30 augusti 2015 så det var nästan 3 år gammalt på tiden att jag klämde till med ett nytt ett då! :-)

Andra påslaget var från kläppenskolan upp till rondellen i Byn fler påslag var det inte. 19 grader sa termometern när jag kommit hem men  trots det så vare inte speciellt skönt cykelväder för i blåsten hade jag runt 14 grader tur jag tagit på mig armvärmarna... Jag gillar inte att bli kall och nu vare på gnällen, inte länge nu förrän man går helt över till att träna på trainerhojen fullt ut. Min gissning är att jag cyklar ute det som går i 2 veckor till innan vi sticker till Kos en vecka, vi är åter hemma i Svedala den 7:e september och då är det troligen inte många dagar innan kylan utesluter träning utomhus till och från jobbet utan då blir det mer pendlarhoj till jobbet å trainern för träning.
Dagens pass som sagt rullpass det vart,
Veckan nu uppe i totalt 10:52:03 och 345.33 km! Månadstotalen rätt medioker 33:56:17 jämfört med mina tidigare månadstotaler från april till juli som legat mellan 60 och 80 timmar per månad...
Kan komma ett till pass på trainern för att komma upp i 12 timmar denna vecka. Känns nästan som det.
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar