23 augusti 2018

Inte ett dugg rätt ;-)



Ja SMHI alltså det skulle inte regnat något under morgonen eller dagen sa de i den säkra prognosen igårkväll innan jag gick å la mig. Meen så vart det inte ett duggregn som hade blött ner vägbanan ordentligt sa mig att det skulle bli en blöt tillställning vilket det blev så SMHI inte ett dugg rätt...
Trots duggregnet så bestämde jag mig för att cykla med bara arm- och benvärmare plus sommarjackan å det var helt rätt beslut. Valet av cykel föll givetvis på hybriden med stänkskärmarna så jag inte behövde bli mer än nödvändigt blöt. Ett perfekt morgonpass ändå, nu utan vinterbibs eller vinterjacka så ser man med samma ansträningsgrad som igår hur mycket snabbare jag cyklade imorse! Jag är på ett ungefär 5 minuter och 2,5 km/h snabbare idag än jag var på morgonpasset igår...

Ungefär samma lika hem då kanske något längre får se kan ju alltid ta resten på trainern om jag skulle känna för det får se vad det vart när jag väl är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar