26 juni 2018

Vilken härlig kväll!

Jamen nå så! Men först så var jag till Jorma med hojen som jag nämnde i tidigare inlägg och där vart jag på grund av flera saker som behövde åtgärdas på Vengen. Jag tar väl det i rätt ordning.
1: Riktningen av nya DT Swiss hjulet med powertap! Den punkten vart klar rätt fort.
2: Nu skulle Jorma bara justera in växlarna men det gick fan inte att få till då upptäcker han att växelvajern är uppfrasad i änden så vajertrådar spretar ut. Vajerbyte ett måste, Jorma är skicklig så det tog i sig inte så lång tid.
3: Nu var det så dags att åter igen justera in växlarna men inte fan gick det inte!!! :-(
Nu märkte jag att till och med Jorma började fundera på vad som kunde vara knas han fick helt enkelt inte bakväxlen att gå upp på högsta drevet bak det lättaste med stora klingan fram i. Efter mången fundering så började han kolla bakväxeln och kunde konstatera att den 11 delade 105:an var sliten och gick inte rent! Som tur var så hängde ju min kraschade Venge på väggen i verkstaden hans så vi tog helt enkelt den oskadade Ultegra bakväxeln och monterade dit den istället. Justering av växlarna, skulle det vara samma elände nu också? Ne si det var det inte nu gick rätt enkelt att ställa in så även den högsta dvs lättaste växeln gick som den skulle! Så djävla skönt!
Men nu hade ju tiden gått så nu vare bråttom skulle jag hinna till samlingen klockan 18 vid Aldersjön så vare bara att hoppa över middagen. Sagt och gjort jag körde så fort jag vågade till Danne bytte om fick en bar av honom det var min middag. Sedan åkte vi till Aldersjön till samlingen så bara på med skor hjälm och igång. Ingen uppvärmning att tala om så de blev stumma ben med maxpåslag direkt! :-) De andra fick vänta in mig sedan drog vi igång lagtempot! Så djävla kul så det finns fan inte! Ner mot Selet gick det å fort men det krävs en hel del för att få igång ett bra lagtempo med belgisk kedja. Det drogs för hårt i motvinden så det var ryckigt jag var säkert en av bovarna. Men tillbaks i medvinden vart det bättre med både jämnheten och växlingarna. Det är en träningssak att lära in sig på varandra alla cyklister är olika! Men så kul det var! Tack grabbar för ett grymt bra träningspass och vilket väder vi fick va! Efter 30 km så körde vi en stund till gemensamt sedan vände de andra medans jag fortsatte totalt 20 km till skulle få ihop 1,5 timme det var mitt mål för dagens cykelträning. Å så blev det!
Passet i Relive!

Jag kommer gärna fler gånger!

4 kommentarer:

  1. ja det var en rolig men lite slitsam kväll, men bättre än jag befarat!!!!!!!.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte du styrde upp det riktigt bra Stephan! Finns vissa som har liite svårt att hålla igen men hem tyckte jag det flöt på riktigt riktigt bra. Å som du sa nog blev man trött alltid! :-)

    SvaraRadera
  3. ja det är lätt att bli lite ivrig, då blir det som på vägen ut.
    vart bättre på hemvägen, men finns mer att jobba på..men klart roligt..

    SvaraRadera