6 juni 2018

11:e träningsdagen i rad nu här på ön

Å jag fortsätter att förvånas över hur mycket det finns i gammelkroppen. Alla prognoser var regn regn å åter regn alltså vågade jag mig inte upp i bergen idag inte min melodi liksom att halka ner på såphala vägar i ösregn vilket det såg ut att vara i bergen när jag körde min invanda 3 mils runda på platten. Från hotellet upp mot Can Picafort och sedan höger mot Muro där man svänger ner höger mot Sa Pobla å där är man rätt nära bergen då via Buger. Åt alla håll var det blåsvarta regnmoln så dit åkte inte jag utan från Sa Pobla åter till Playa de Muro. På det första varvet hade jag bestämt för ett nytt rekordförsök i och med att det var medvind från Sa Pobla in mot Playa de Muro. Så en ny attack på mitt tidigare rekord av vassvägen eller Powerplant Road som segmentet heter. Å kan man tänka sig ytterligare ett nytt pers minsann! Nu sänkte jag tiden från 11:56 till 11:45 alltså ytterligare 12 sekunder snabbare alltså men nu var det nog max vad jag mäktar med tog i så jag nästan kräktes upp frukosten det var fan inte långt borta. 8,44 km på 11:45 gav 43,1 km/h snitteffekten 308 watt snittpulsen 139 bpm och 78 rpm i kadens! Sjukt nöjd med rekordet som jag tror blir svårt att matcha fler gånger på denna resan. Men osvuret är nog bäst ändå ;-)

På det ytterligare 2 varv samma bana här såg jag att molnen kom allt närmare oss i Playa de Muro, men faktiskt nu i skrivande stund fortfarande inget regn glädjande nog även om det ser mörkare och mörkare ut, tillbaka vid hotellet efter 3 varv beslöt jag mig för att runda av med nedvärmning till Can Picafort ToR! Fick totalt ihop 102,7 km på 3:21:44 TSS för passet vart 175! Ser på min TSB att jag är rejält nertränad nu men det ger sig när hemresa och jobb kommer nästa vecka då blir det lättare träning igen för mig eftersom jag inte ska ner till Båstad på masters sm.

Så med det är veckan uppe i 10:56:07 och 298,30 km!

Frun kom till entren och tog några bilder på mig efter målgången så att säga ;-)
Passet i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar