30 maj 2018

Andra passet upp till bensinmacken

Jag valde att avsluta solandet vid poolen efter 15:30 då mina övriga kroppsdelar inte har riktigt samma solbruna färg som huvud, armar och ben av förklarlig orsak vill ju inte bränna mig tomatröd heller...  ;-) Dagens pass vart en annan väg till bensinmacken än igår nu via Pollenca och ma2200 mestadels till Sa Pobla, Buger, Campanet, Moscari, Selva, Caimari och upp till bensinmacken Coll de sa Batalla. Men nu gick jag på för mig mediokra 27:55 ingen fokus på hårt bara få in höjdmeter för att klara av månadens utmaning på 7500 hm total för maj månad och idag gick jag i mål på den utmaningen.
Passet totalt vart
94,76 km på 3:26:48 984 hm 116(70%) bpm samt 78 rpm i kadens 232 watt(74%) i nPower hela 187 i TSS för passet enligt Strava ett hyfsat hårt pass som kändes grymt bra å äntligen rejäl sol och värme övriga familjen har legat vid poolen hela dagen. Så nu är alla nöjda och glada.
Veckana träningstid nu uppe i hela 10 timmar ganska precis!
Månadens totala träningstid med cykling nu uppe i 62:17 vilket är 125% av de planerade 50 timmarna med en hel dag till att cykla innan månadens träning stängs igen ;-)
Känner mig förvånansvärt bra i benen trots 10 timmars träning på bara 3 dar men så är jag rejält genomtränad med tanke på vinterns trainerträning. Armen med allt som varit sedan den vådliga vurpan här på Mallorca förra sommaren är i stort sett återställd det som inte är ok är sträckningen rakt ut där saknas det en hel del och lär så förbli men allt annat känns kanon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar