29 maj 2018

Första svängen upp till bensinmacksbacken

Jag valde att cykla upp via Can Picafort-Muro-Sa Pobla-Buger-Selva-Caimari och Col de sa Batalla. Å så ner igen samma väg tillbaks genom att jag cyklade den vägen vart det lite längre runda än via Sa Pobla direkt. Kommer att cykla den backen fler gånger idag tog jag i men fick surt nog ingen tid i Strava på segmentet för klättringen påstår att jag avvek från segmentet med 20%???
Hur fan avviker man från en klättring finns ju som ingen annan stans att ta vägen liksom jaja men bra träning vart det som sagt! 90,89 km på 3:24:19 och 1048 hm 116(70%) bpm 190 watt samt 77 rpm 188 i TSS för passet!
Totalen för maj månad då 58:51 vilket är 118% av de planerade 50 timmarna. Veckan efter bara 2 dagar uppe i 6:33:57! Passet i Relive!
Detta trots riktigt trist väder här, det är gråmulet och blåsigt solen tittar fram emellanåt men tyvärr rätt trist väder för den som vill sola och bada blir rätt kallt i vindarna nästan som hemma faktiskt  :-(
Temperatur runt 20 grader tror faktiskt det är varmare där hemma.
Har kollat nu i efterhand och markerat de 7,83 km:arna som segmentet Coll de sa Batalla official sign to top) är på, får följande 7,8 km på 26:30 vilket skulle vara min fjärde bästa tid. 140(85%) bpm 295 watt(3,5 w/kg) och 85 rpm i kadens! Ja jag gick på för mig rätt hög kadens minsann!

2 kommentarer:

  1. Tjena Mats! Kul att se att cyklingen flyter på. Angående Strava så fixar dom in segmentet åt dig om du skickar ett meddelande, samma sak har hänt mig ngn gång, brukar fixas på en gång bara man hör av sig.
    /Fredrik

    SvaraRadera
  2. Värmen uppe i Alcudia är så här års betydligt mindre än här nere i PalmaNova

    SvaraRadera