23 april 2018

Kylslaget morgonpass!

Bilarna med rejäl frost/ishinna på rutan när jag gick till brevlådan och hämtade morgontidningen så pass att jag satte i motorvärmaren åt frun som skulle iväg strax efter mig. Det kändes givetvis när jag satte igång morgonpasset till jobbet runt nollan visade termometern där hemma och garmin tyckte att jag under de avslutande 27 minuterna av cyklingen hade -2 grader så ja det var kylslaget faktiskt men ingen is på asfalten så jag slapp ta hybriden med dubbdäck! Körde min snudd på 2 mils runda till jobbet kriteriumbanan runt knuten ett varv därefter upp till färjeläget vänd och åter gamla bodenvägen upp till sjukhuset runt det och avslut vid gamla ambulansutfarten. Det blir 19,24 km som jag trampade på 46:30.
Hoppas på liite varmare väder hem i eftermiddag. Prognosen säger +3 inte mycket att hurra för men jag tar hellre det än minusgrader. Nu ska det dessutom böra regna runt 16-tiden få se om jag hinner hem före det... Nää men annars är allt toppen :-)
Rundan i Relive!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar