25 mars 2018

Där ser man det blev visst ett pass till då!

Ja vi kom hem så pass i  tid att jag kände att efter 2,5 dygn nära på i vila så behövde jag får röra på påkarna lite granna. Valde London och min speciella rutt, dvs Mazzes runda! Först ett varv Greater London Flat Forward därefter ut på andra varvet men där tar jag vänster över Lambeth Bridge till tunnelbanan å upp till Box hill klättringen men istället för att svänga höger i inledningen på Box Hill går jag rakt fram förbi rådjuren som står å betar på sidorna där är lutningen klart mindre 4% som värst och inte speciellt länge ner igen mot tunnelbanan upp över Tower Bridge till start/mål banner för att fortsätta tillbaks till bannern vid The Mall! Ett varv är på 27,92 km! Jag körde på nytt personbästa 45:09 (12 sekunder snabbare än näst bästa tid)trots 2 felkörningar som kostade mig minst 1 minut!!! Men så äre ibland jag var inte riktigt med i 2 vägval där jag körde fel då tar det en stund innan man kan vända å välja rätt väg! Trots det personligt rekord! Mest nöjd med känslan som jag hade under hela passet hade kunnat gå hårdare om det varit så att jag behövt göra det, en grym känsla det.
275 watt(3,2 w/kg) 136(83%) bpm och 72 rpm i kadens.


Hela passet 1:15 132(80%) bpm 260 watt(3,0 w/kg) 71 rpm och 90 i TSS för detta pass!

Veckan blev nu då 12:00:43



Månadstotalen uppe i 42:37 85% av 50 timmar med 6 träningsdagar kvar att köra!
Den observanten kanske märker att jag reviderat min månadstotal och lagt på ytterligare 5 timmar vilket innebär att det är 7 timmar och 23 minuter kvar att få ihop på de dagar som är kvar av månaden. Jag lär klara av det nya målet om jag inte blir sjuk eller skadad.


Jag kände mig utvilad men nu efter passet lite skrovlig i halsen hoppas nu inte det kommer nått skit i kroppen.
En helt annan sak, vi har ju varit i Umeå över helgen nu när vi kommer hem å ska köra upp på garageuppfarten så äre dryga decimetern med nysnö, när fan kom den???? Jag har inte sett i någon prognos att det skulle komma någon snö här hemma inte... Grrr! :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar