15 januari 2018

Måndagens 2 pass morgon- och eftermiddagspasset!

Mmm! Till och från jobbet med hybriden. 





Två ganska lika pass lite mer jobb hem i och med att det blåst upp till hård vind eller kuling som det också kallas vilket innebar att jag första 4,5 km:arna hade det ganska bra men efter vändningen där så var det som att cykla in i en vägg! Till och från upp till 18 m/s i vindbyarna som dessutom kom från sidan ibland vilket gjorde att det kändes som att de skulle kunna slita omkull mig om jag inte var försiktig... Ja så kändes det i alla fall jobbade på i motvinden fram till vändningen hem när jag nått Stadsön. Nu medvind jisses jäklar vad det gick på 1,5 km till och med persade tydligen enligt Strava!

Efter det vänster och åter in mot Sunderbyn via bäcken upp till Sunderbyskolan innan jag svängde vänster och hojade hem! Målet för dagen nått 1h40min totalt för idag!
En notering när jag vände upp en bit på landsvägen en bit från färjevägen så gjorde jag det av rena säkerhetsskäl det kändes verkligen otäckt halkigt med blankslipad vägbana av vinden samt de drev som bildats här och där på vägbanan jag bestämde mig ganska snabbt för att vända istället för att riskera något heller safe than sorry! Har nu dessutom passerat både april, juli och juni månadstotaler för 2017 med mina 22:32 i träningstid denna månad!!! Så illa var det förra året :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar