14 november 2016

Veckans första pass!



Ett styrketräningspass som inte går av för hackor!
Fick ihop ett gäng med övningar närmare bestämt 14 st. 8 benövningar varav ett rejält benpress-pass! Körde stegrad belastning upp till 220 kg därefter ned igen till 80 kg rejält mör i lårmusklerna! Brukar inte gå tungt med tanke på mina knän men nu testade jag ett sådant pass å se det gick vägen. I övrigt bencurl, benspark, utfall, knäböj, sidsteg, stepup och tåhäv. Resterande övningar coreträning eller vad man nu ska kalla det. Fick i alla fall ihop 40 minuter nu återstår en timmes cykling på trainern i eftermiddag. Känns bra i kroppen inga krämpor mer än vanligt ;-)
Man kan säga att jag är i fas och inne på min andra vecka av fyra i preparation. Därefter kommer Base träningen som sträcker sig fram till sista april! Så nu drar jag åter igång den mer strukturerade träningen med styrke, rodd och trainerträning. Baseträningen planerade fram till och med 26 februari i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar