13 november 2016

Endurance ride day 2!



Jepp för andra dagen i följd körde jag enligt planeringen uthållighet långt och jämnt!
Efter 1 timme och 10 minuter var jag nere på 39/13 och där stannade jag i 1 timme och 20 minuter,  124(76%) BPM, 236 Watt(2,79 w/kg) och 64 RPM i kadens. Man kan nog kalla den sekvensen av distansträningen också för ren benträning. Det var extremt jobbigt, sög verkligen musten ur mig så att sista 30 minuterna fick jag verkligen kämpa mig igenom, men så passerade jag till slut målet för dagen 100 km!!! Så grymt nöjd så det är fan inte sant!

Jämn tung belastning! Jobbigt? Jomenvisst!
Har nu på 2 dagar fått ihop 5 timmar och 7 minuter eller 18,7 mils cykling. Å den är inte att leka med som jag tidigare sagt trainer belastningen gör att jag säger att det är tyngre på trainern än ute för här är motståndet konstant oavsett uppförs- eller nedförsbacke! Så med det var veckan färdig,

Kom precis upp i 12 timmar och 5 av dem kom i helgen! Nästa vecka kommer jag nog att landa någonstans i närheten av veckans timmar kanske 1-2 timmar till jag får se.
Nu efter en förstärkt lunch så kan jag konstatera att benen är rejält rökta! :-)
Så på med kompressionsbyxa och vadställ för att ge kroppen bästa förutsättningen för snabb återhämtning.

Zwift like this!


Den övre bilden är från själva träningspasset när jag som synes precis kört klart å står å pustar ut! :-) I den nedre bilden all data från själva körningen som Zwift presenterar direkt efter att man pausat träningen. Dessa snapshots får man om man installerat Zwift i mobilen den synkar då ihop sig med Zwift i datorn och man kan både styra och göra lite mer saker i mobilen än i datorn som till exempel snapshots! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar