9 oktober 2016

Byn-Sävast-Bredåker ToR

Ja så blev solodistanspasset idag! Valde att cykla förbi sjukhuset ut på 97:an upp till Sävastkorsningen vidare förbi Sävast in till Boden sedan Trångforsbron upp till Hamptjärnmoran sedan Heden och ut till Bredåker innan jag vände. Det var dock kallt, bara 3,5 grad mestadels.Tur då att jag körde med vinterbibsen och vinterjackan. På de kroppsdelarna frös jag inte men fötterna! Hade dubbla sockar, skoöverdrag men inte det tjocka skoöverdraget, det straffade sig.
Jag valde att köra rätt så lugnt upp till Bredåker, 46 km på 1:46 117(71%) BPM 29,4 km/h 198 Watt!

Upp till Bredåker
Jag hade ett segment upp till Hedenkorsningen/Heden climb där jag fick upp värmen eftersom jag gick på rätt hårt uppför backen från Trångforsbron till korsningen i Hamptjärnmoran. 1,2 km på 2:43 gav 27,6 km/h 124(76%) BPM 254 Watt 71 RPM i kadens!



Sedan hemåt igen, nu gick jag upp i intensitet en aning, 46 km på 1:25 120(73%) BPM 32,6 km/h 216 Watt!

Hem igen
Jag gick på ytterligare lite till när jag kom ut på 356:an på väg ner mot Trångforsbron och den pacen höll jag hela vägen hem till sista 2 km:arna då jag värmde ner! Om man nu kan tala om att värma ner i kylan som var :-/
Hela passet ser man för övrigt ovan, 92,20 km 2:59:07 30,9 km/h 340 hm 119(72%) BPM 204 Watt och 72 RPM i kadens, TSS för passet för övrigt 135,5!

Tempointervall modell längre
Som synes nästan 3 mil på dryga 52 minuter 34 km/h 123(75%) BPM  218 Watt och 78 RPM i kadens!
Så var denna en lätt vecka klar i träningsdagboken!
Det vart som följer vad det gäller veckototalen,

Det var en återhämtningsvecka nu kommer det 2 tyngre veckor jag kommer att sikta på att cykla mer trainer nu för att få ihop timmarna. Återstår att se om det blir morgonpass och eftermiddagspass! Jag kommer att mata på nu med volym igen de 2 veckor som kommer förutom helgen om 2 veckor då vi är i Umeå!

1 kommentar: