8 oktober 2016

En hösttradition jag nästan höll på att glömma bort

Men i och med att inte var mer än 3-4 grader så kom jag på att cykla kriteriumbanan runt knuten.


Kyligt lördagspass!

Den går Hammarenvägen-Mariebergsvägen och sträckningen är cirka 3 km! Två skarpa kurvor dels ut på Mariebergsvägen och sedan in på Hammarenvägen och tre kortare men inte desto mindre jobbiga stigningar. Jag körde på så pass hårt det gick i kylan, brrr! Första varvet inte bättre än 5:25 på varvet! Äsch men vadå kallt å djävligt kan man köra hårdare? Jorå det kan du...

varvtider mm
Så allt eftersom kröp varvtiderna nedåt en aning framt till det sjätte varvet då jag släppte efter en aning uppe i 5:20 igen... Nästa två 5:07 och 5:04 nu djävlar tänkte jag och skärpte till mig å öste på ordentligt på det näst sista varvet trots att jag frös å nu kom den, tiden under 5 minuter närmare bestämt 4:57!!! Inte illa men nu bara ett varv kvar då försöker jag fortsätta ösa på tänkte jag! Sagt å gjort klockades för 4:54 på det sista varvet så trots allt grymt bra jobbat, hade för övrigt 82,1 i TSS på passet! Efter sista så drog jag till sjukhuset rundade det och tillbaka hem för att komma in i värmen...
Snittet på 10 varv vart för övrigt!
Snitt över 10 varv på kriteriumbanan
Ser nu att klart.se lovat ungefär samma väder imorgon får se om jag ens ids träna ute kan nog bli trainern nu känner jag...
Traditionen vart kvar i livet eftersom jag som av en händelse valde att köra just kriteriumbanan idag. Skönt det då!

2 kommentarer:

  1. 👍skönt sitta inne och träna 😅😅😅

    SvaraRadera
  2. Ja jag kan inte annat än hålla med. Mer trainerträning stundar ser på prognosen från klart.se att kallare väder stundar. Alltså är snart landsvägshojens säsong över för nu...

    SvaraRadera