30 oktober 2016

5x8min threshold intervals@327 Watt

5c8min@327watt

Ja så vart det! Jag valde en 15 minuters uppvärmning innan jag drog igång 5x8 minuters tröskelträning med 2 minuters vila mellan varje intervall enligt 4:1 ratio. Extremt tufft jajemen!
De fem åttorna gick så här, 327 watt(3,83 w/kg) 139(85%) BPM och 76 RPM i kadens, maxpuls notering för dagen var 151(92%) BPM!

5x8min


Nöjd med det, återstår ett eftermiddagspass innan just middagen på ungefär 50 minuter så har jag fått ihop dagens och veckans träning. Sen så ser det ut som att mina utomhuspass är över för denna säsong halkan just nu gör att det för min del inte blir mycket till träning när man måste smyga fram på isiga vägar, kanske när snön kommit att jag drar ut på något pass men nu är officielt min trainersäsong igång på allvar. De utomhuspass som nu kommer raka spåret till jobbet räknar jag faktiskt inte som träning, för korta för låg intensitet. Knappt vilopuls ju ;-)

Update!
Inget mer pass idag, kände efter och nu säger kroppen att det räcker så då får det vara då :-)
Kom upp i följande denna vecka, något över planeringen men inte så farligt.

Nya insatser nästa vecka, få se om jag drar igång styrketräningen nästa vecka eller om jag väntar ytterligare en vecka...

3 kommentarer:

  1. Välkommen i klubben😁
    Jag fick det att funka som jag ville, Med det inbyggda kortet.
    😁😁😁😁inget problem alls med prestandan.

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar! Bra bra då ses vi när jag fått min nya trainer och usb-dongeln om inte alltför länge hoppas jag. Trevlig Cypern resa förresten Stephan hoppas ni får det bra där! Bra laddning inför vintern och plåster på såren för vurpan i somras.

    SvaraRadera
  3. Tackar för det. Ja hoppas det blir bra med lite värme och cykling och semester 😄Skönt ska det bli.

    SvaraRadera