6 januari 2015

Pass nr2

Efter en god och näringsriktig middag samt vila i 2,5 timme drog jag alltså igång ett tempo intervals pass om  4x6min! Ja jag ompövade mitt tidigare beslut att inte köra några tempo intervals idag eftersom jag efter mtb passet på 2 timmar inte kände nått i lårmuskeln som indikerade att skadan kvarstod. Med det i åtanke så bestämde jag mig för 4x6 minuter tempo intervals givetvis med omedelbart stopp ifall jag skulle kännas det minsta obehag eller smärta å det gjorde jag glädjande nog inte.

Tempo intervals 4x6 min


Jag gick givetvis inte på all out effort utan tog det för vad det var ett intervall pass lite på känn. Det blev godkänt i alla fall. 317 watt(4,00 w/kg), 143(83%) BPM och 83 RPM i kadens.

Tempo intervals 4x6 min
Kort uppvärmning vääldigt kort! Men det var en medveten taktik för att spara låret tills jag kört första intervallen och kunde utvärdera läget under 2 minuters vilan. Det var ok! Så då fortsatte jag men på en något lägre nivå än tidigare tempo intervallpass. Jodå jag kände givetvis av mitt tidigare 2 timmars mtb pass konstigt vore det annars ;-)
Morgondagen, suck! Snöstormen som rasar just nu borgar för att det troligen blir buss till jobbet och trainerträning efter detsamma. Lär inte bli någon cykelträning till eller från jobbet inte...


Fast tja osvuret är nog bäst ändå :-)

2 kommentarer:

  1. Som vanligt ett bra pass. Ett litet fel i sammanställningen dock om du inte gick ned väldans i vikt under passet....

    Hur som. Inte dåligt med två pass samma dag.

    JA, det blir nog en del innecykling närmsta tiden.

    SvaraRadera
  2. Hehe! Tack Tomas! Joo det blev både fort å fel!
    Jepp! Det blir att träna direkt efter jobbet det...

    SvaraRadera