6 januari 2015

Distanspass runt byn på MTB:n istället för tempo intervals!



Jag avstod från att följa planeringen och köra tempo intervals därför att jag sedan i söndags känner av stora lårmuskeln fram eller Quadriceps som jag tror att den heter på latin! Den gör sig påmind i det att det drar i den och om jag suttit ett tag och ställer mig upp och ska gå iväg så smärtar den en anings aning. Därför lätt träning och voltaren efter träningen samt värme! Jag står över de hårda intervallerna tills muskeln känns ok igen. Dagens distanspass runt byn var ändå inte gratis både underlaget efter skogsvägen uppe i norra och bitvis i byn var tung att cykla på framför allt skogsvägen som till min stora förvåning var alldeles nyplogad vet ni vad??? 12 km tuff skogsväg som där plogningen avslutas ute på en myr mitt i skogen??



Såg ut som en stoor parkering. Jaja jag var glad för det extra träningstillfället inte illa. Resten på hyfsade vägar där de skrapat bort alla slag annars hade det blivit en skakig cykling. Enda smolket i bägare trots -6-7 grader var att det blåste så hårt idag 5-12 ms och ja det kändes i ansiktet dock frös jag inte nått på någon övrig kroppsdel till min stora glädje! Å det blev faktiskt strax över 2 timmars träning.

Distanspass
Nu återföra kroppen vätska, mat och vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar