12 januari 2015

Måndagens styrketräning



Sådär ja! I och med att det är en återhämtningsvecka så var det ett styrketräningspass att köra idag. Drog iväg till gymmet på jobbet när jag stämplat ut från själva arbetet. Gjorde en del tunga benövningar tillsammans med Danne som utvecklat sin benstyrka något genomdjävulskt i vinter har fått värsta greipelbenen ju! Man är allt lite avis ;-)  Han fick dock bråttom iväg för att hinna med Bodenbussen hem så core-övningar och bål fick jag klara av själva å det gick alldeles utmärkt! 52 minuter senare var det dags för först duschen sedan bussen ;-)
Väl hemma var det min dag att brassa mat! Så nu är jag färdig.
Å om prognosen håller i sig så blire ingen utomhuscykling förrän på fredag för fram till dess är det kallt svinkallt!


4 kommentarer:

  1. Ja, Greipelben hade ju inte varit helt fel... Du med din ivriga styrketräning är nog på väg!?

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Du jag är inte i närheten... Danne körde 6:or på över 300 kg i benpress!
    Jag kör max 200 kg å då äre med passning! Idag var jag uppe på 180 kg det var nog tungt för egen del! Nä han har ena grymma påkar till ben men så är han vass i spurten nått så ini bomben!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kör styrka så ofta att jag inte ens vet vad jag skulle mäkta med. Det du.

      Radera
  3. Inte illa Tomas! Alla är vi barn i början vet du :-)

    SvaraRadera